Ons team
Wilde Kunst geeft creatieve lessen waarin zoveel mogelijk zintuigen worden geprikkeld. De kinderen gaan onderzoeken en experimenteren en we bouwen aan hun zelfvertrouwen. Anne Gehring en Ben Hekkema zijn Wilde Kunst gestart, zodat álle kinderen in Amsterdam de kans krijgen zich te ontplooien. Hieronder stellen we de de mensen van Wilde Kunst graag voor.
Anne Gehring – artistiek leider
Anne Gehring is opgeleid als acteur. Ze heeft een eigen theatergezelschap Gehring & Ketelaars. Na de geboorte van haar zoon met het syndroom van Down is Anne veel (kunst)projecten gaan doen die bijdragen aan de participatie en zichtbaarheid van mensen met een verstandelijke beperking, zowel in opdracht van zorginstellingen als autonoom. Wilde Kunst is een droom die uitkomt – een creatieve plek waar kinderen met en zonder beperking elkaar ontmoeten, kunnen uitproberen en waar we plezier maken!
Max Pickkers – theater
Max Pickkers is een theatermaker die zich graag verdiept in verschillende soorten theater. Hij groeide op in Osdorp. Vanaf zijn kindertijd heeft hij een fascinatie gehad voor diverse culturen en hun verschillen en overeenkomsten. Hij vindt het leuk om hun normen en waarden, talen en kunst te ontdekken, en wat de cultuur betekent voor de identiteit van mensen. Hij heeft zich altijd een kameleon gevoeld, zich voortdurend aanpassend aan zijn veranderende omgeving.
Marina Kaptijn – dans en performance
Marina is een dansprofessional die na een lange loopbaan in het theater een master in kunsteducatie heeft afgerond. In Marina’s danslessen zijn beweging, zintuigen, en verbeelding de belangrijkste ingrediënten. Alles wat je lijf en fantasie in beweging brengt kan het startpunt zijn voor dans. Je kan tekenen met je lichaam in de ruimte, van recht naar rond, van lijn naar vorm, en van beweging naar dans. Of je nu alleen danst of in een groep, danstaal is een aanstekelijke taal.
Iris van Doggenaar – muziek
Iris volgde na de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten de Master Musical Leadership met specialisatie in Speciaal Onderwijs. Ze werkt twee dagen per week als muziekdocent op een school voor speciaal onderwijs, regelmatig test ze hier haar ideeën. Iris ziet geen beperkingen, ze kijkt naar wat leerlingen wél kunnen.
Leonie Kuipers – dans en beweging
Leonie werkt in haar kunstpraktijk vanuit (hedendaagse) dans en beweging, meestal in combinatie met beeldende materialen. Ze vindt het belangrijk dat kinderen ruimte krijgen om composities, bewegingen en kunstwerken te maken. Wilde Kunst biedt deze bijzondere plek voor gezamenlijke creatie.
Nina Boas – beeldende kunst
Als kunstenaar is Nina betrokken bij grensverleggende projecten. Haar multidisciplinaire aanpak, geworteld in beeldende kunst en performance stelt haar in staat jonge kinderen te inspireren met diverse materialen. Als lid van Wilde Kunst vindt ze inspiratie in het gezamenlijke streven naar vernieuwende manieren om de zintuiglijke , creatieve en inclusieve spelervaring van kinderen te stimuleren.
Dago Huygen – theater
Dago is een theatermaker die op dit moment studeert aan ARTEZ, Hogeschool voor de Kunsten Arnhem. Hij deed o.a. regieassistentie bij de Toneelmakerij.
Day Collective – beeldend en perfomance
DAY Collective is een kunstenaarsduo uit Amsterdam, bestaande uit Dorota Radzimirska en Yulia Ratman. Hun artistiek onderzoek richt zich op participatieve performances en installaties met zachte sculpturen en intuïtieve tekeningen. In hun performances worden deelnemers uitgenodigd voor intieme, woordloze interacties met anderen en de omgeving. In de installaties kunnen mensen de zachte sculpturen aanraken, erop zitten, liggen of ze omarmen. Het verhaal ontwikkelt zich gaandeweg, waarbij zintuigen, intuïtie en verbeelding worden geactiveerd en een nieuwe verbinding met jezelf, anderen en de omgeving wordt bevorderd.
Ben Hekkema – ondersteuner team
Als gepassioneerd dansdocent wil Ben zijn leerlingen uitdagen een eigen danstaal te ontwikkelen. Op de Wilde Kunstschool wil hij een plek creëren om dat te doen met alle kunstdisciplines.
Hafsa Addahkla – ondersteuner kinderen
Hafsa studeert Social Work. Ze is onmisbaar bij Wilde Kunst, ze geeft de kinderen extra individuele aandacht en ondersteunt de docenten in de lessen.
Lieke van den Broek – theater en zang
Lieke van den Broek is actrice, zangeres en theatermaker. Ze werkte mee aan musicals, toneelvoorstellingen, televisieseries, luisterboeken en bioscoopfilms en studeert binnenkort af aan de opleiding Theaterdocent Verkort aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Lieke zit in het team van Wilde Kunst omdat ze gelooft in de kracht van theater: je vertelt en hoort verhalen die je nog niet kende, je ontdekt jezelf op nieuwe manieren en kijkt met meer mildheid naar de ander.
Wouter van Reek – ontwerp
Wouter van Reek maakt prentenboeken en tekenfilms. Hij doet alles altijd zelf, net als de hoofdpersoon in zijn tekenfilms. Dat is Keepvogel, een loopvogel met een rode cape die graag dingen uitvindt. Maar vaak gaat dat fout. Gelukkig is zijn beste vriend Tungsten er om hem te helpen. Tungsten is een klein hondje dat zichzelf erg stoer vindt. Meer over hen kun je hier vinden. Wouter vindt het heel erg leuk om samen met kinderen een tekenfilm te maken, omdat er dan al spelend iets ontstaat en omdat de kinderen dan altijd heel enthousiast worden.