Ons team
Wilde Kunst geeft creatieve lessen waarin zoveel mogelijk zintuigen worden geprikkeld. De kinderen gaan onderzoeken en experimenteren en we bouwen aan hun zelfvertrouwen. Anne Gehring en Ben Hekkema zijn Wilde Kunst gestart, zodat álle kinderen in Amsterdam de kans krijgen zich te ontplooien. Hieronder stellen we de de mensen van Wilde Kunst graag voor.
Anne Gehring – artistiek leider
Anne Gehring is opgeleid als acteur. Ze heeft een eigen theatergezelschap Gehring & Ketelaars. Na de geboorte van haar zoon met het syndroom van Down is Anne veel (kunst)projecten gaan doen die bijdragen aan participatie en zichtbaarheid van mensen met een verstandelijke beperking. Wilde Kunst is een droom die uitkomt – een creatieve plek waar kinderen met en zonder beperking elkaar ontmoeten, kunnen uitproberen en waar we plezier maken!


Ben Hekkema – adviseur Wilde Kunst
Met een achtergrond in dans en uitgebreide ervaring als adviseur en trainer in kunsteducatie, is Ben vanaf het begin betrokken bij Wilde Kunst. Hij brengt diverse kunstdisciplines samen en verdiept de creatieve aanpak binnen onze organisatie.
Max Pickkers – theater
Max Pickkers is een theatermaker die zich graag verdiept in verschillende soorten theater. Hij groeide op in Osdorp. Vanaf zijn kindertijd heeft hij een fascinatie gehad voor diverse culturen en hun verschillen en overeenkomsten. Hij vindt het leuk om hun normen en waarden, talen en kunst te ontdekken, en wat de cultuur betekent voor de identiteit van mensen. Hij heeft zich altijd een kameleon gevoeld, zich voortdurend aanpassend aan zijn veranderende omgeving.


Iris van Doggenaar – muziek
Iris volgde na de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten de Master Musical Leadership met specialisatie in Speciaal Onderwijs. Ze werkt twee dagen per week als muziekdocent op een school voor speciaal onderwijs, regelmatig test ze hier haar ideeën. Iris gebruikt multimodale muziekdidactiek, een aanpak waarbij muziek ervaren wordt via verschillende zintuigen. Laagdrempelig en inclusief en voor kinderen met een ondersteuningsbehoefte zeer geschikt: Iris kijkt naar wat leerlingen wél kunnen.
Nina Boas – beeldend en performance
Als kunstenaar is Nina betrokken bij grensverleggende projecten. Haar multidisciplinaire aanpak, geworteld in beeldende kunst en performance stelt haar in staat jonge kinderen te inspireren met diverse materialen. Nina’s zintuiglijke werkwijze met jonge kinderen is in samenwerking met Kleintjekunst ontwikkeld.


Sabri Saddik – theater
Sabri is het theatervak ingerold. Na een studie Bestuurs- en Organisatiewetenschappen volgde hij zijn hart en begon te spelen. Hij had rollen in series als Mocro Maffia en Bestseller Boy en speelt de titelrol in de grote zaal voorstelling Hamlet. Sabri houdt van nieuwe uitdagingen en hij wil theater toegankelijk maken voor kinderen die weinig mogelijkheden hebben om zich creatief te ontwikkelen.
Day Collective – beeldend en performance
DAY Collective is een kunstenaarsduo uit Amsterdam, bestaande uit Dorota Radzimirska en Yulia Ratman. Ze maken woordloze, participatieve performances en installaties waarin grote, zachte sculpturen centraal staan. Kinderen kunnen de sculpturen aanraken, erop zitten, liggen of ze omarmen. Hun werk stimuleert de zintuigen en verbeelding van kinderen. Bij Kleintjekunst activeren ze ook de intuïtie van jonge kinderen.


Jihad Alariachi – outreach in Nieuw-West
Jihad werd bekend van het praatprogramma ‘De Meiden van Halal’ dat ze samen met haar zussen presenteerde. Daarnaast heeft ze onder andere gewerkt als adviseur Interculturele Communicatie. Bij The Beach is zij programmamaker Buurtverbinders. Wilde Kunst helpt ze met het bereiken van kinderen uit Nieuw-West.
Marina Kaptijn – dans en performance
Of je nu alleen danst of in een groep: danstaal is een aanstekelijke taal. Marina is een dansprofessional die na een lange loopbaan in het theater een master in kunsteducatie heeft afgerond. In Marina’s danslessen zijn beweging, zintuigen, en verbeelding de belangrijkste ingrediënten. Alles wat je lijf en fantasie in beweging brengt, kan voor haar het startpunt zijn voor dans. Marina brengt ook bij Kleintjekunst kinderen in beweging.


Dago Huygen – theater
Dago is een theatermaker die studeert aan ARTEZ, Hogeschool voor de Kunsten Arnhem. Hij is geïnspireerd door non-verbale theatermethodieken. Dago maakt het liefst beeldend theater met veel humor en een grote dosis absurditeit.
Julia Verheijen – beeldende kunst
Julia werkt graag op het snijvlak tussen kunst, educatie en sociaal cultureel werk. In haar workshops maakt ze gebruik van allerlei materialen om samen op een speelse, beeldende manier te onderzoeken, te experimenteren en te creëren. Ze vindt het belangrijk dat iedereen op zijn eigen manier kan én durft mee te doen.


Leonie Kuipers – dans en beweging
Leonie werkt in haar kunstpraktijk vanuit (hedendaagse) dans en beweging, meestal in combinatie met beeldende materialen. Ze gebruikt hiervoor de zintuigelijke werkwijze die ze bij Kleintjekunst ontwikkeld heeft. Leonie vindt het belangrijk dat kinderen ruimte krijgen om composities, bewegingen en kunstwerken te maken.
Jeannette Schueler – dans
Jeannette is docent dansimprovisatie. Zij geeft danslessen aan kinderen op basisscholen en aan nieuwkomers. Plezier, creativiteit en fantasie zijn uitgangspunten in haar lessen. Ze reikt muzikale, beeldende of dramatische elementen aan waarmee de kinderen zelf kunnen ontdekken hoe zij die in beweging kunnen omzetten. Jeannette rondde de opleiding Docent Dansimprovisatie in Amsterdam af.


Lieke van den Broek – theater en zang
Lieke van den Broek is actrice, zangeres en theatermaker. Ze werkte mee aan musicals, toneelvoorstellingen, televisieseries, luisterboeken en bioscoopfilms en studeert binnenkort af aan de opleiding Theaterdocent Verkort aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Lieke zit in het team van Wilde Kunst omdat ze gelooft in de kracht van theater: je vertelt en hoort verhalen die je nog niet kende, je ontdekt jezelf op nieuwe manieren en kijkt met meer mildheid naar de ander.
Hafsa Addahkla – ondersteuner
Hafsa studeert Social Work. Ze is vanaf de opstart bij Wilde Kunst betrokken en echt een maatje voor de kinderen. Ze geeft de kinderen individuele aandacht en ondersteunt de docenten in de lessen.


Arthur Friedrich – ondersteuner
Arthur loopt stage bij Wilde Kunst. Hij zorgt voor een gezellige ontvangst, zet de pingpongtafel in elkaar, snijdt het fruit en helpt elke week mee in de lessen.